Virksomhedsbetalt elite sport i danmark?

Jeg har lige læst at Verdensmesteren i Badminton 2009 Thomas Laybourn har sat sig selv til salg på aktier

tænk at det er nødvendigt for verdensmesteren i badminton at sælge sig selv på aktier for at få det til at løb rundt….hvor er støtten til elite sporten? er det meningen at virksomheder skal betale for at dansk sport bliver profileret?

Hvis nu der var tale om en lavprofils sport, kunne man måske forstå at støtten ikke var helt så stor som de “store” som fodbold og håndbold, men badminton er netop en af de sportsgrene som Danmark altid har været stærke i og har profileret sig igennem.

Thomas siger  :

”Jeg har kæmpet i mange år for at få hverdagen til at hænge sammen. Som 23-årig måtte jeg flytte hjem til mine forældre igen og sælge bilen, det var jeg simpelthen nødt til, hvis jeg ville forfølge mine sportslige målsætninger. I dag er jeg rigtigt glad for, at jeg valgte at fortsætte elitekarrieren, men det var da ikke noget nemt valg. Mine konkurrenter fra Østen forstår slet ikke, at de allerbedste danske talenter og spillere kæmper for at få hverdagen til at hænge sammen, som vi gør,” siger Thomas Laybourn.
Fra TeamDanmarks artikel

Jeg tænker om fremtidens sportsfolk skal have en uddannelse i sponsormanagement og forretnings udvikling for at kunne dyrke deres sport, eller om man burde finde nogle kompetente mennesker og sætte dem i gang med at finde de penge som er nødvendige for at Danmark kan profilere sig som en sportnation uden vores sportsstjerner skal gå tiggergang.
de skal have fokus på at dyrke deres sport, ikke på at tjene penge og lave events og foredrag for at få det til at løbe rundt.

Leave a Reply

